ElektroPrůmysl.cz, listopad 2017

Elektro Průmysl .cz SOFTWARE 104 | listopad 2017 Návrh layoutu a řízení výrobního systému za pomocí počítačové simulace Tlak konkurence a zvyšující se požadavky zákazníků nutí společnosti stále inovovat, zlepšovat a předhánět konkurenci. Mnoho manažerů trápí otázky týkající se výrobních a skladových kapacit, optimálního způsobu řízení dopravy, procesních časů, počtu výrobních zařízení, počtu operátorů Jako např.: • Je kapacita meziskladu dostatečná i pro pokrytí kritických situací, jako je například porucha zařízení? • Nebyl by pro stávající výrobu vhodnější jiný způsob řízení AGV systému? • Do budoucna chceme zvyšovat objem výroby. Bude stávající počet zařízení a kapacita dopravy stačit, nebo musíme kapacity navýšit? • Kde by byla potenciální úzká místa navýšené výroby? Při projektovaní a provozu komplexních logistických a výrobních systémů vzniká množství problémů a rizik. Velký počet variant a složitost jejich vyhodnocování nedávají při klasických nástrojích projek- tantovi ani řídícímu pracovníkovi možnost výběru optimálního řešení. Počítačová si- mulace je účinnou, neinvazivní metodou nenáročnou na zdroje umožňující řešení problémů týkajících se výroby. Manažerům pomáhá předvídat chování systému při změně vnitřních či vnějších podmínek, op- timalizovat podnikové procesy podle za- daných kritérií (zisk, náklady, spolehlivost) a porovnat mezi sebou navrhované alter- nativy organizace studovaného procesu. Projektování výrobních systémů Společnost TAURID Ostrava s.r.o. působí na trhu již téměř 15 let a zabývá se průmys- lovou automatizací. Umožňuje výrobním podnikům realizovat výrobní linky a zaří- zení, řídit výrobní procesy, modernizovat stávající zařízení a morálně zastaralé řídicí systémy pro zákazníky na celém světě. Pro efektivní zavedení automatizace do výrob- ního systému využívá TAURID simulační nástroje. TAURID se specializuje na výrobní linky diskrétní, řízené událostmi, například: • větvené dopravníkové systémy se zásobníky (viz obr. 1), • výrobu polotovarů s využitím meziskladů, Obr. 1 Layout simulačního modelu dopravníkového systému

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=