ElektroPrůmysl.cz, listopad 2017

Elektro Průmysl .cz SOFTWARE 106 | listopad 2017 o řešení reálných problémů ve výrobních podnicích, kterým firma TAURID pomohla při zavedení nového produktu do výro- by, modifikaci stávající výroby, plánování a rozvrhování výroby, a obecně zvýšení produktivity práce. Návrh řízení dopravníkového systému z hlediska alokace pracovišť skupiny Pomocí simulace bylo navrhnuto několik způsobů řízení, podle kterých je alokován nejvhodnější stroj ze skupiny. Pro každou skupinu bylo navrhnuto řízení „na míru“ podle výsledků simulační analýzy a testo- vání různých alternativ řízení: • Délka fronty Pravidlo je vhodné použít v případě, když se na skupinu strojů odbočuje v blízkosti jednotlivých strojů. Toto pra- vidlo pak zajišťuje rovnoměrnou distri- buci (viz obr. 3). • Počet polotovarů, které míří na stroj Je sledován počet polotovarů směřu- jících na danou skupinu. Toto řízení je vhodné pro skupinu s větvením (posled- ním rozhodovacím bodem) daleko před vlastními stroji. • Speciální případy při řízení Některé skupiny strojů využívají speci- ficky upravený algoritmus pro optima- lizaci zaplnění (např. pevně daná sek- vence alokace strojů, kombinace počtu mířících polotovarů a rezervace pozice ve frontě před strojem atd.). Určení optimálního počtu seřízení pracoviště s ohledem na kapacitu skladu Sklad slouží jako mezioperační zásobník pro polotovary, které nemohou být aktuál- ně zpracovány na zdroji, protože ten je se- řízen na jinou velikost. Hlavní 2 ukazatele pro určení četnosti seřízení jsou: • Doba seřízení. Pokud trvá seřízení např. 2 minuty, může být prováděno častěji s ohledem na množství k seřízení na- shromážděné v meziskladu (nemá smysl vyskladňovat po 2 nashromážděných kusech). Nicméně pokud se seřizuje např. 2 hodiny, je žádoucí, aby byl počet seřízení co nejkratší. • Kapacita skladu. Sklad má omezenou kapacitu, to znamená, že počet (četnost) seřízení tomu musí být také přizpůsobe- na. Vše také závisí na počtu požadavků na opracování na stroji s jiným nastavením. Z toho vyplývá, že je cílem snížit četnost (dobu) seřizování a zároveň nezahltit me- zioperační zásobník. Analýza vytížení přesuvníku dopravníkového systému Doba a podmínky přesunu pomocí přesuv- níku mohou být příliš omezující. Přesuvník dopravníkového systému je úzké místo a v perspektivě zvýšené produkce bude omezení větší. Změna spočívá v nahraze- ní přesuvníku několika dopravníky, které provedou stejnou operaci s menším časem Obr. 4 Výsek layoutu modelu dopravníkového systému s meziskladem

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=