ElektroPrůmysl.cz, srpen 2018

Elektro Průmysl .cz ENERGETIKA, TRANSFORMÁTORY, POHONY A MĚNIČE FREKVENCE srpen 2018 | 91 100 Hz. Tyto frekvence využívají svářeči při práci s díly od průměru 1 m do průměru cca 4 m a při rychloposuvu, kdy je třeba pouze rychlé napolohování na pozici. Druhý bonus obdržel zákazník v motoru, který je připravený pro instalaci IRC sníma- če otáček. S inkrementálním snímačem otáček je v budoucnu možné použít po- lohovací zařízení i pro svařovací automaty. Náhrada pneupohonu klapky Firma Xella CZ (dříve H+H Česká republika, s.r.o.) z Mostecka vyrábí bílé stavební tvár- nice a prvky z pórobetonu. Její nové vý- robní linky jsou ty nejmodernější v Evropě. Tyto linky hojně využívají stlačeného vzdu- chu pro pohon nejrůznějších uzavíracích klapek, posuvů a rotačních pohonů. Na uzavírání klapky násypky s drceným pórobetonem byl nasazen jeden z největ- ších vyráběných pneumatických pohonů. Životnost tohoto pohonu byla však vždy pouze několik měsíců, poté došlo k roztr- žení nebo prasknutí pneupohonu klapky. V rámci služby Optimalizace provozu, kterou nabízí společnost Tespo enginee- ring, byla navržena výměna pneumatické- ho pohonu za elektrický: Patková převodovka s kroutícímmomen- tem 2312 Nm a servis faktorem 1,2. Výstup- ní spojka byla upravena pro čtyřhran klapky s přenosovým momentem 2500 Nm. Elekt- romotor o výkonu 370 W. Frekvenční měnič jako omezovač momentu s možností nasta- vení rychlosti přestavení a dalšími funkcemi. Indukční snímače koncových poloh s relé a stavitelné objímky koncových poloh. Navržené řešení vyšlo zákazníka levněji než pohon pneumatický. Elektrický pohon klapky bez problémů otevírá a zavírá od 3/2010 a od té doby nemusela být (kvůli klapce zásobníku pórobetonu) odstavena linka ani jednou. I přesto, že byl původní pneumatický pohon vyměňován a servi- sován zdarma v rámci záručních oprav, odstavení i části výroby je v tomto provozu velmi nákladné, proto se investice do nové- ho pohonu zákazníkovi vrátila již začátkem následujícího roku. Celková repase zdvihu kalicího jeřábu v ArcelorMittal Ostrava a.s. Pro hlavní pohon zdvihu byl nasazen vekto- rový frekvenční měnič s plnýmmomentem již od 0 Hz. Hlavními požadavky investora bylo zvýšení nosnosti zdvihu z původních 25t na 63t a nahrazení staré pohonné jed- notky s motorem s vířivou brzdou novým pohonem řízeným frekvenčním měničem. Specifikum této akce oproti podobným rekonstrukcím, ve kterých nahrazujeme starý pohon novým, bylo především pro- středí, ve kterém měl pohon fungovat a vysoké nároky na přesnost a spolehlivost řízení. Několik desítek tun těžké odlitky se jeřábem zaváží do pece, kde dochází k jejich zahřátí na přesnou teplotu. Tento Řídící jednotka klapky Nový pohon klapky

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=