ElektroPrůmysl.cz, září 2018

Elektro Průmysl .cz AUTOMATIZACE, ŘÍZENÍ A REGULACE 128 | září 2018 a je nastaveno. Jde o ukázkové použití techniky plug & play v praxi. Jinou zajímavou vlastností těchto no- vých modulů je možnost začlenit přístroje s rozhraním IO-Link cestou asynchronního přístupu. Touto funkcí disponuje také nový modul Cube67 IO-Link Master. Všechny nové moduly Murrelektronik s rozhraním IO-Link odpovídají specifikaci IO-Link 1.1 a jsou opatřeny porty IO-Link Class A a Class B. Do ostrého provozu díky maturitním projektům ve ŠKODA Akademii Prvními projekty, kde se využívá předností sběrnicovýchmodulůMVKMetall jsoumatu- ritní práce studentů ŠKODA Akademie SOUs. Práce jsou zaměřené na praktické propo- jení inteligentních senzorů a akčních členů prostřednictvím komponentů MVK-MPNIO DIO12 IRT IOL4 s PLC Siemens. Jedná se tedy o použití různých sběrnicových systémů (Profinet a IO link) ve vzájemné kombinaci. Obr. 4 Instalace a zprovoznění IO-link komponentů studenty ŠKODA Akademie " Na instalaci a zprovoznění IO link kom- ponentů, přípravě dat pro připojení senzorů a aktorů IO-link ostatních výrobců, včetně IO-link mastera, pracovali studenti s prů- běžnou podporou techniků Murrelektronik, aby bylo celé zařízení funkční. Taková pod- pora ze strany dodavatelů zařízení je vyso- ce nadstandardní. ", dodává Ing. Romana Táborská. ŠKODA AUTO dlouhodobě investuje do vzdělání nejenom zaměstnanců, ale i učňů svého soukromého učiliště, aby se již v rám- ci svého studia mohli seznámit s moderními zařízeními aktuálně nasazovanými v provo- zech. Tím se výuka přibližuje praxi a zkracu- je se tak absolventům adaptační proces na pracovišti. Díky takovým praktickým úlo- hám s nejnovějšími technologiemi, jsou žáci perfektně připraveni na budoucí zaměstná- ní ve ŠKODA AUTO. Více informací o IO-Link plug and play od Murrelektronik naleznete na internetových stránkách www.murrelektronik.cz . Obr. 3 Praktické propojení inteligentních senzorů a akčních členů prostřednictvímMVK-MPNIO DIO12 IRT IOL4 Klasifikace a značení u střídavých motorů provozovaných ze sítě Označení třídy energetické účinnosti se skládá z písmen„IE“ (zkratka pro„mezinárodní třídu energetické účinnosti“), po nichž bezprostředně následuje číslice představující klasifikaci. Některé motory mají jmenovité účinnosti pod mezními hodnotami. Pro tyto motory se nevyžaduje žádné značení IE kódu. Jmenovitá účinnost a IE kódmusí být trvanlivě vyznačeny na výkonnostním štítku.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=