ElektroPrůmysl.cz, říjen 2020

ElektroPrůmysl.cz SOFTWARE 58 | říjen 2020 k vytvoření záznamu. Tento dialog umožňu- je kromě vytvoření zcela nového záznamu přístroje i úpravu již stávajícího záznamu, či úpravu stávajícího záznamu s cílemvytvoře- ní nového záznamu. V případě vytváření nového záznamu žádá o vyplnění potřebných údajů, při- čemž nabízí uživateli možnost výběru z již uložených dat (třídění prvků podle katego- rií, značení prvků podle standardu, seznam již zapsaných výrobců atd.) i výběru po- třebných schematických a mechanických symbolů z knihoven. Uživatel si na symbo- lech upraví značení vývodů podle potřeby. Asistent také umožní definovat alternativní symboly pro daný přístroj (například sym- bol pro jednopólové či vícepólové schéma zapojení), pevné i volitelné elektrické a mechanické příslušenství k danému prv- ku atd. Dodatečné údaje, jako jsou Cena, Počet kusů v balení, Hmotnost, Dodavatel atd., se do tabulky záznamu zapisují ručně. Výsledkem je kompletní zápis nového prv- ku v knihovně, který lze ihned použít. Vy- tvoření záznamu nového prvku v knihovně jde rychle a jednoduše i pro začínajícího uživatele programu, když mluvíme o jedné až několika minutách času. Podobně jako v předcházejícím případě, i zde lze mechanický symbol vytvořit au- tomaticky v podobě obdélníka s danými rozměry – ten je možné tak použít, nebo převést do editoru symbolu pro dokreslení dalších detailů. Více informací o programu PCschematic je na webové stránce www.cadware.cz. CADware s.r.o. Aloisina výšina 447/13, 460 05 Liberec Tel/fax: (+420) 485 106 131 E-mail: info@cadware.cz www.cadware.cz Konektory a kabely pro dobíjení elektromobilů Volba konektorů závisí na typu nabíječky (zásuvky) a na vstupním otvoru vozidla. Na straně nabíječky se u velmi rychlých nabíječek používá standard CHAdeMO, CCS (Com- bined Charging Standard (standard pro kombinované nabíjení)) nebo konektory typu 2. U rychlých a pomalých jednotek se obvykle používá typ 2, typ 1, Commando nebo zásuvky pro tříkolíkové zástrčky. Na straně vozidla mají evropské modely elektrických vozidel (Audi, BMW, Renault, Mercedes, VW a Volvo) často vstupy typu 2 a odpovídající velmi rychlý standard CCS, zatímco asijští výrobci (Nissan a Mitsubishi) preferují kombinaci přívodu typu 1 a standardu CHAdeMO. Neplatí to však vždy, výjimkou jsou Hyundai Ioniq Electric a plug-in Toyota Prius. Většina elektrických vozidel se napájí dvěma kabely pro pomalé a rychlé nabíjení střídavýmproudem, a to jedním s tříkolíkovou zástrčkou a druhým s konektorem typu 2 na straně nabíječky, přičemž oba jsou opatřeny kompatibil- ním konektorem pro přívodní otvor vozidla. Tyto kabely umožňují připojení elektrického vozidla na většině míst pro nabíjení bez integrovaného kabelu, zatímco použití jednotek s integrovaným kabelem vyžaduje použití kabelu se správným typem konektoru pro vozidlo. Příklady zahrnují Nissan Leaf, který je obvykle dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konektorem typu 1 a s kabelem s konektorem typu 2 a typu 1. Renault Zoe má odlišné nastavení nabíjení a je dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konektorem typu 2 a/nebo s 2 konektory typu 2. Pro velmi rychlé nabíjení se u obou modelů používá integrovaný konektor, který je připevněn k nabíjecím jednotkám. Konektory pro střídavý proud jsou: Tříkolíkový, Spojené království (BS 1363) / Průmyslový Commando (IEC 60309) / Americký typ 1 (SAE J1772) / Evropský typ 2 (Mennekes, IEC 62196) Konektory pro stejnosměrný proud jsou: Japonský JEVS (CHAdeMO) / Evropský systém kombinovaného nabí- jení (CCS nebo„Combo“) / Patentovaný konektor Supercharger společnosti Tesla

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=