ElektroPrůmysl.cz, říjen 2022

ElektroPrůmysl.cz ELEKTROMOBILITA 94 | říjen 2022 Téměř povinná výbava každého elektromobilu Všichni uživatelé elektromobilu řeší otázku efektivního nabíjení. A tím myslíme jak v čase, místě tak ceně. Pojďme se společně podívat na jedno elegantní řešení. Společnost SECTRON prodává přenosnou nabíječku 16 A do trojfázové 400 V zásuvky s možností dokoupení redukcí na vidlici CEE 3pin (pro kempovou zásuvku) a 230 V CZ/ SCHUKO. Je toto řešení dostatečné pro každodenní používání nebo to je jen nouzová alternativa? Výrobek jsme otestovali a v tomto článku přinášíme zhodnocení. Přenosnou SECTRONACnabíječku 16A/400V jsme dostali v praktické brašně s uchy, která chrání kabel před poškozením při převozu nebo uložení. Součástí balení byl český manuál a držák na zeď. Celková délka nabíječky dosahovala necelých 6 metrů a vážila 3 kila. Délku považujeme za zcela dostatečnou, neboť pokud je 400V zásuvka umístěna kdekoliv v garáži, vždy se dalo najet tak, abychom pohodlně dosáhli do nabíjecího portu. Při manipulaci s nabíječkou (kabelem) nás překvapila lehkost obsluhy. Kabel se nijak nekroutil a šel snadno rozmotat a zase smotat, brašna je dostatečně velká a materiál něco vydrží. Jako výhodu vnímáme také možnost připevnění nabíječky na stěnu v garáži pomocí přiloženého držáku. Pokud jsme neměli naplánovanou delší cestu s nabíjením, nemuseli jsme nabíječku vybalovat a znovu balit. Jednoduše jsme ji nechali na nainstalovaném držáku. Pojďme ale k technickým parametrům. Na jedné straně nabíječky je červená zástrčka CEE 5pin 16 A/400 V, na druhé je zástrčka Mennekes Typ 2. V balení jsme měli také příplatkové příslušenství v podobě redukce na zásuvku 230 V. Jak již hodnoty v názvu nabíječky napovídají, jedná se o 16 A provedení s výkonem 11 kW, což je pro většinu elektrických vozů maximální nabíjecí výkon na AC nabíjení. Práce s nabíječkou je velmi jednoduchá. Jeden konec nabíječky zasunete do zásuvky ve zdi, naběhne displej a pomocí jednoho tlačítka můžete nastavit omezení nabíjecího proudu (v Amperech v krocích od 6 do 16 A) a pomocí druhého si nastavit odložení nabíjení (až 9 hodin). Tuto funkci oceníte v momentě, kdy máte u svého dodavatele elektřiny sjednaný nízký/vysoký tarif. Potom už stačí připojit nabíječku do zaparkovaného vozidla a podle nastavených parametrů se spustí nabíjení. Displej nás po dobu nabíjení informuje o aktuálně dodané elektřině do vozidla, jakým proudem je vozidlo nabíjeno, jakou má nabíječka provozní teplotu, kolika fázemi je nabíječka s vozidlem spojena. Po dokončení nabíjení si nabíječka zapamatuje

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=