ElektroPrůmysl.cz AUTOMATIZACE, ŘÍZENÍ A REGULACE květen 2025 | 89 mohou jet rychlostí až 250 km/h a specializovaná čtecí jednotka Turck Vilant je přesto zvládne spolehlivě identifikovat. Toho využívá i finská železniční společnost Liikennevirasto - Väylä, aby zajistila splnění požadavků spolehlivosti provozu a bezpečnosti. Cílem bylo zkombinovat sledovatelnost jednotlivých vagónů se systémy detekce nápravové skříně (HABD) a systémy detekce nárazu kol (WILD). Když vlaky dorazí do seřazovacího nádraží, musel dříve provozovatel vlaku ručně přidělit jednotlivé operace údržby a servisu jednotlivým vagónům. A protože jsou vagóny používány v drsných podmínkách, řešení pro jejich sledování musí být velmi mechanicky a tepelně odolné. Systém se navíc nesmí spoléhat na žádnou vizuální informaci, která může být ovlivněná nečistotami nebo ledem a sněhem. Jako správná technologie se ukázala právě Turck GEN2 UHF RFID, kde se k detekci jednotlivých vagónů používají spolehlivé a odolné jednotky Vilant Railroad Reader a tagy upevněné na pražcích. Toto řešení umožňuje informace sdílet i s provozovateli vlaků, jako je VR Group. Ti jsou tak schopni také lokalizovat vagóny a provádět údržbu a opravy tam, kde jsou potřeba. Podobně systém UHF RFID Vilant Railway Reader Units (RRU) a Vilant railway middleware používá i společnost JERNBANEVERKET vlastnící norskou železniční síť. Efektivní mytí a údržba I tramvaje, autobusy a další lokální přepravní vozidla vyžadují neustálou údržbu, a to nejen mechanickou provozní, ale i pravidelné čištění. RFID tagy aplikované na všechny jednotlivé vozy umožňují snadné sledování životního cyklu, včetně uplynulého času či odjetých kilometrů od posledního servisního zásahu nebo umytí. Následně lze snadněji provádět rozhodnutí, kdy a jaký druh údržby by měl být zaveden na úrovni každého vozu. Například u tramvajových vozů S-Bahn německého dopravce VGF jsou hlavní části, jako jsou nápravy, motory, převodovky, střešní kontejnery apod., označeny právě RFID tagy. Ty slouží pro automatické sledování reálného vytížení jednotlivých komponent pro jejich následnou včasnou údržbu či výměnu. Celou soupravu lze naskenovat průjezdem UHF brány rychlostí až 50 km/h. RFID řešení Turck Vilant pro drážní aplikace - spolehlivá identifikace i při rychlosti 250 km/h. Společnost VR Transport hledala řešení pro automatickou identifikaci vagónů v myčkách a při průjezdu vysokou rychlostí. Automatická identifikace vagónů v myčkách - automatické spuštění mycího procesu po rozpoznání vozu pomocí RFID systému
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=