ElektroPrůmysl.cz, červen 2020

ElektroPrůmysl.cz AUTOMATIZACE, ŘÍZENÍ A REGULACE červen 2020 | 105 Snadná integrace Modul řízení přístupu je integrován přímo do bezpečnostního zámku. Systém FRANK umožňuje také snadnou instalaci a integra- ci dokonce i se stávajícími ID kartami (např. karty nebo čipy používané pro docházkový systém). Vysoký bezpečnostní standard Systém FRANK je nezávislý na blokovacích bezpečnostních zámcích. Řízení přístupu lze mimo jiné kombinovat se systémy chy- cených klíčů a zámků firmy Fortress Inter- lock. Společnost Contra je odborníkem na bez- pečnostní řešení a průmyslovou automa- tizaci s více jak 30 letou historií a nabízí produkty i pro nejnáročnější průmyslové oblasti. Další informace naleznete na: www.contra-brno.cz CONTRA spol. s r.o. V Pískách 395/16a, 620 00 Brno Tel.: +420 543 210 046 E-mail: contra-brno@contra-brno.cz www.contra-brno.cz Konektory a kabely pro dobíjení elektromobilů Volba konektorů závisí na typu nabíječky (zásuvky) a na vstupním otvoru vozidla. Na straně nabíječky se u velmi rychlých nabíječek používá standard CHAdeMO, CCS (Combined Char- ging Standard (standard pro kombinované nabíjení)) nebo konektory typu 2. U rychlých a pomalých jednotek se obvykle používá typ 2, typ 1, Commando nebo zásuvky pro tříkolíkové zástrčky. Na straně vozidla mají evropské modely elektrických vozidel (Audi, BMW, Renault, Mercedes, VW a Volvo) často vstupy typu 2 a odpovídající velmi rychlý standard CCS, zatímco asijští výrobci (Nissan a Mitsubishi) preferují kombinaci přívodu typu 1 a standardu CHAdeMO. Neplatí to však vždy, výjimkou jsou Hyundai Ioniq Electric a plug-in Toyota Prius. Většina elektrických vozidel se napájí dvěma kabely pro pomalé a rychlé nabíjení střídavýmproudem, a to jedním s tříkolíkovou zástrčkou a druhým s konektorem typu 2 na straně nabíječky, přičemž oba jsou opatřeny kompatibil- ním konektorem pro přívodní otvor vozidla. Tyto kabely umožňují připojení elektrického vozidla na většině míst pro nabíjení bez integrovaného kabelu, zatímco použití jednotek s integrovaným kabelem vyžaduje použití kabelu se správným typem konektoru pro vozidlo. Příklady zahrnují Nissan Leaf, který je obvykle dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konektorem typu 1 a s kabelem s konektorem typu 2 a typu 1. Renault Zoe má odlišné nastavení nabíjení a je dodáván s kabelem s tříkolíkovou zástrčkou a konektorem typu 2 a/nebo s 2 konektory typu 2. Pro velmi rychlé nabíjení se u obou modelů používá integrovaný konektor, který je připevněn k nabíjecím jednotkám. Konektory pro střídavý proud jsou: Tříkolíkový, Spojené království (BS 1363) / Průmyslový Commando (IEC 60309) / Americký typ 1 (SAE J1772) / Evropský typ 2 (Mennekes, IEC 62196) Konektory pro stejnosměrný proud jsou: Japonský JEVS (CHAdeMO) / Evropský systém kombinovaného nabí- jení (CCS nebo„Combo“) / Patentovaný konektor Supercharger společnosti Tesla

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk3NzY=